My Great Web page

יום שני, 27 באוגוסט 2012

טרנדים מאוסים משנות ה-90


סקירה עדכנית של טרנדים שאומצו בחום על ידי אולפניסטיות תמימות לפני אי אלו שנים ואשר חלקם, למרבה הזוועה, המשיכו איתנו היישר אל תוך המאה הנוכחית; והפעם - מגיפת חצאיות הג'ינס


קלאודיה שיפר - התמונה להמחשה בלבד
כשלעצמן, ייתכן שאין כל פסול בחצאיות ג'ינס; ניתן למצוא אותן בשלל גוונים וגזרות - והמבחר כמעט אינסופי. מדובר בפריט לבוש בסיסי ביותר במלתחתה של כל בחורה דתית ממוצעת – בין אם מדובר בחצאית חדשה ובין אם בכזו שנלבשת עוד מאז ימי כיתה ח' העליזים. לכאורה, לפנינו מדובר בשילוב מנצח – חיבור בין הג'ינס המודרני לבין החצאית, סימן היכר עבור בנות דתיות רבות.

אמנם, חצאיות הג'ינס עברו אי אלו גלגולים ובעוד שלפני כעשור נהגנו ללבוש בעיקר חצאיות שכבות ארוכות ולעזור למנקי הרחובות במלאכתם – כיום נראה כי הגזרה המובילה היא דווקא קצרה וצמודה. אולם, מעבר לשינויים משניים אלו, נראה כי לעת עתה חצאיות הג'ינס כאן כדי להשאר.

אלא מה? הבעיה מתחילה בערך בגיל 13, כאשר אותה נערה דתית ממוצעת מבינה לראשונה שביגוד – ובכלל זאת, אותן חצאיות ג'ינס נצחיות – הנו אחת מהדרכים לביטוי עצמי. או אז מתחילה הנערה לרכוש בגדים מתוך רצון לבטא את עצמה, לבדל את עצמה, להיות מקורית וחדשנית; אלא שחצאית ג'ינס ומקוריות, ועל כך תוכל להעיד כל מי שלמדה בבית ספר שש שנתי לבנות בלבד – הן לא ממש מילים נרדפות.

כל בוגרת אולפנה יכולה לספר על התופעה העל טבעית המתרחשת שעה שחצאית ג'ינס העומדת בגדרי הצניעות המקובלים לאותה עת, נוחתת אלינו מבית היוצר של מנגו, זארה או קסטרו. או אז, הראשונה לאתר את אותה חצאית יחידת סגולה מצויה למעשה במעמד של מכתיבת אופנה אקראית בעל כורחה, בהיותה הראשונה לעטות עליה את אותה חצאית מיוחדת במינה. אלא שאותה חלוצה אמיצה שרכשה את החצאית לפני כולן עדיין אינה יודעת שתוך שלושה ימים יימלא בית הספר בחצאיות מעין אלו, ובתחליפיהן הזולים שהספיקו הרשתות המתחרות לייצר, ואשר נחטפות אף הן כלחמניות טריות.

אין דוגמא טובה יותר לאפקט העדר בקרב בנות הציבור הדתי-לאומי, מחצאיות הג'ינס; בחורה דתית ששואפת לבטא ולייחד את עצמה, להשמיע את קולה בדרך של הצהרה אופנתית – לא תבחר בדרך כלל בחצאית ג'ינס כדי להגשים מטרה זו.

אולי אפילו יותר משמירת שבת או כשרות, חצאית הג'ינס היא הסממן המובהק ביותר לזיהוי דתיות באשר הן. אמנם, כבר חזינו בכל גזרה, גוון, אורך, או שסע אפשרי – והיצירתיות בתחום זה מוגבלת. אולם, במידה והחלטת בכל זאת ללכת עם הזרם, ולהתחדש בחצאית ג'ינס, רצוי לזכור את הכלל הבא: אם מדובר בחצאית, מהממת ומיוחדת ככל שתהיה, שנרכשה על ידי יותר משליש מחברותיך - זהו הסימן שמוטב להשאיר אותה על הקולב ולחכות לחצאית הבאה; מי יודע, אולי תהיי את מכתיבת האופנה הפעם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אופנת סרוגות