My Great Web page

יום שישי, 19 באוקטובר 2012

4 עוגות לשבת של מיקי שמו


4 עוגות לשבת של מיקי שמו

דבר ראשון לכו להדליק את התנור. כשתחזרו, יחכו לכם טעימות נבחרות ומשובחות במיוחד מ"שבתות וחגים עם מיקי שמו". הממממ, אז איפה נתחיל?

 | שבתות וחגים עם מיקי שמו, על השולחן | פורסם 03/11/11 14:39:18 מתוך אתר מקו - WWW.MAKO.CO.IL

שבתות וחגים עם מיקי שמו, הכריכה
מיקי שמו. איזה כיף שחזרת
צילום׃  דן לב

טארט שקדים ופירות (ללא גלוטן)

הטארט הכי חגיגי בוויטרינה של הקונדיטוריה שלי עם בצק שקדים קליל, קרם פטיסייר ופירות העונה.
חומרים לתבנית קפיצית בקוטר 24 ס”מ:
לבצק שקדים:
3 חלבונים
100 גרם (1/2 כוס) סוכר
1/8 כפית מלח
110 גרם (1 כוס פחות כף) אבקת סוכר
75 גרם (3/4 כוס) אבקת שקדים
1 כף קמח תפוח אדמה
לקרם:
240 מ”ל (1 כוס) חלב
1/2 מקל וניל
80 גרם (1/3 כוס + כף) סוכר
3 חלמונים
1 כף קורנפלור
25 גרם חמאה רכה חתוכה לקוביות
1 מיכל (250 מ”ל) שמנת מתוקה
לציפוי:
2 כוסות פירות (נקטרינות, משמשים, מנגו, תותים, קיווי ועוד) חתוכים לקוביות בגודל 2 ס”מ
לקישוט:
100 גרם דקורג’ל
אבקת סוכר
טארט שקדים ופירות ללא גלוטן
טארט שקדים ופירות. שימו לב - בלי גלוטן
צילום׃  דן לב
1. מתחילים להכין את הקרם: יוצקים חלב לסיר בינוני. מגרדים את הגרגרים ממקל הווניל בעזרת סכין ומוסיפים לסיר יחד עם המקל והסוכר. מחממים תוך כדי בחישה מדי פעם עד שהסוכר נמס ומביאים לרתיחה.
2. טורפים חלמונים וקורנפלור בקערה לתערובת אחידה. יוצקים מצקת מתערובת החלב החמה לתערובת החלמונים ומערבבים היטב להשוואת טמפ'. יוצקים את כל התערובת לסיר ומחממים על להבה נמוכה תוך כדי בחישה עד שהתערובת מסמיכה.
3. מעבירים לקערת מיקסר עם וו גיטרה ומערבלים כ-5 דקות במהירות בינונית עד שהתערובת חמימה (חום גוף). מוסיפים חמאה ומערבבים לתערובת חלקה ואחידה. מניחים ניילון נצמד בצמוד לקרם ומעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות.
4. מחממים תנור ל-160 מעלות ומרפדים תחתית של תבנית בנייר אפייה.
5. מכינים את בצק השקדים: מקציפים חלבונים עם סוכר ומלח בקערת מיקסר כ-7 דקות במהירות גבוהה לקצף יציב מאוד. מקפלים לקצף אבקת סוכר, אבקת שקדים וקמח תפוחי אדמה בעזרת מרית. מעבירים את התערובת לשקית זילוף עם צנתר חלק בקוטר 2 ס”מ.
6. מזלפים עיגולים בקוטר 4 ס”מ בדופן התבנית ושכבה דקה של תערובת בעובי 11/2 ס”מ במרכז.
7. אופים כ-20 דקות עד שהעוגה מזהיבה קלות ומתקבל מעטה יבש וקשה. מצננים היטב.
8. משלימים את הכנת המלית ומרכיבים את הטארט: מקציפים שמנת מתוקה לקצפת יציבה. מקפלים את הקצפת לקרם.

- פרסומת -
9. ממלאים את הטארט בקרם, מסדרים מעל פירות, מברישים בדקורג’ל וזורים אבקת סוכר.
10. מאחסנים מכוסה במקרר עד 3 ימים.
גיוונים:
• בחורף מכינים את הטארט עם תותים.
• מחממים 4 כפות ריבת משמש חלקה עם 2 כפות מים עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה ומזגגים בה את העוגה במקום בדקורג’ל. אפשר לוותר על הזיגוג ולהוסיף פירות בסמוך להגשה.

טורט אגוזים-קפוצ'ינו

שכבות של בצק עשיר באגוזים, שמכינים בטכניקה דומה להכנת מרנג, וביניהן קצפת קפה עדינה. שימו לב: אופים את שכבות הטורט בתבניות תנור גדולות ומרכיבים את העוגה בתבנית קפיצית.
חומרים לעוגה בקוטר 24 ס”מ:
לטורט:
6 חלבונים מביצים גדולות (L)
250 גרם (11/4 כוסות) סוכר
2 כוסות אגוזי מלך קצוצים דק
70 גרם (1/2 כוס) קמח רגיל
לקצפת קפה:
2 מיכלים (500 מ”ל) שמנת מתוקה
100 גרם (1/2 כוס) סוכר
2 כפיות אבקת קפה נמס
לציפוי:
1 כוס אגוזי לוז גרוסים גס וקלויים קלות
טורט אגוזים קפוצ'ינו
טורט אגוזים. מזכיר הכנה של מרנג
צילום׃  דן לב
1. מחממים תנור ל-160 מעלות.
2. מכינים את הטורט: מקציפים חלבונים עם סוכר בקערת מיקסר כ-5 דקות במהירות בינונית לקצף יציב. מקפלים אגוזים וקמח בעזרת מרית לתערובת אחידה.
3. מסמנים בעזרת עט או עיפרון 4 עיגולים בקוטר 22 ס”מ על 2 ניירות אפייה. הופכים את הניירות לצידם השני (כדי שהבצק לא יבוא במגע עם הסימון) ומניחים ב-2 תבניות תנור. מורחים בעזרת מרית 4 עיגולי בצק בקוטר הסימון ועובי כ-1/2 ס”מ.
4. אופים כ-20 דקות עד הזהבה ומצננים היטב.
5. מכינים את הקצפת: מקציפים שמנת מתוקה עם סוכר וקפה נמס לקצפת יציבה בגוון מוקה אחיד.
6. מרכיבים את העוגה: מניחים שכבת טורט בתחתית תבנית קפיצית בקוטר 24 ס”מ ומורחים 1/4 מן המלית. מניחים שכבת טורט שנייה, דוחסים מעט ומורחים עוד 1/4 מן הקצפת. חוזרים על הפעולה עוד פעמיים. מפזרים אגוזי לוז, מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעתיים להתייצבות.
7. מאחסנים מכוסה במקרר עד 3 ימים.
גיוונים:
• במקום אגוזי לוז משתמשים בבוטנים או בקוקוס טחון לציפוי העוגה.
• מכינים רק 3 שכבות של בצק אגוזים מאותה כמות חומרים (הבצק יוצא יותר עבה) ומורחים ב-3 שכבות קצפת קפה עבות ומודגשות יותר.
עוגת שוקולד מריר ומרציפן
עוגת שוקולד מריר ומרציפן. לגברת שמו באהבה
צילום׃  דן לב

עוגת שוקולד-מרציפן

אשתי מירב משוגעת על שוקולד ומרציפן, והעוגה הזו מוקדשת לה. מומלץ להגיש עם כדורגלידת וניל. לקבלת עוגה מרשימה במיוחד השתמשו בתבנית בצורת קשת (כמו בתצלום) - להשיג בחנויות המתמחות בקונדיטוריה.
חומרים ל-2 תבניות קשת באורך 30 ס”מ או ל-2 תבניות אינגליש קייק באורך 30 ס”מ:
400 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות
200 גרם חמאה חתוכה לקוביות
4 ביצים גדולות (L)
200 גרם (1 כוס) סוכר חום בהיר
1/4 כפית מלח
105 גרם (3/4 כוס) קמח רגיל
1 כפית אבקת אפייה
120 מ”ל (1/2 כוס) חלב
100 גרם מרציפן איכותי חתוך לקוביות בגודל 2 ס”מ
המתוקים של מיקי: שטרודל תפוחים ועוגיות פילו
איזה כיף לעבוד עם פילו, ואילו תוצאות ממכרות
המתוקים של מיקי: שטרודל תפוחים ועוגיות פילו
1. מחממים תנור ל-160 מעלות.
2. ממיסים שוקולד וחמאה במיקרוגל או על אמבט מים חמים (ביין מארי) ומערבבים לתערובת חלקה ואחידה.
3. מקציפים ביצים עם סוכר ומלח במיקסר כ-5 דקות במהירות בינונית לתערובת תפוחה ובהירה. מוסיפים את תערובת השוקולד ומערבלים לתערובת אחידה. מנמיכים את מהירות המיקסר, מוסיפים קמח, אבקת אפייה וחלב ומערבלים לתערובת חלקה ואחידה.
4. יוצקים לתבניות ומחליקים. מפזרים מעל מרציפן.
5. אופים 45-40 דקות עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש עם פירורים לחים.
6. מאחסנים מכוסה מחוץ למקרר עד 3 ימים.
• גיוון: לציפוי גנאש שוקולד - מביאים לרתיחה 1/2 כוס שמנת מתוקה בסיר קטן ויוצקים על 150 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות. ממתינים כדקה ומערבבים לתערובת חלקה ואחידה. מצננים לטמפ’ החדר ויוצקים על העוגה.

קראנץ אגוזים

קראנץ עם מלית משובחת בניחוח קינמון משני סוגי אגוזים, פירורי עוגיות וצימוקים. למעטה מבריק ומתוק מזגגים בסירופ סוכר.
חומרים ל-3 תבניות אינגליש קייק באורך 30 ס”מ:
לסירופ:
120 מ”ל (1/2 כוס) מים
150 גרם (3/4 כוס) סוכר
1/2 כפית תמצית וניל אמיתית
1 כפית מיץ לימון
לבצק:
25 גרם (1/2 קובייה) שמרים טריים או 1/2 שקית שמרית
150 גרם (3/4 כוס) סוכר
180 מ”ל (3/4 כוס) מים קרים
770 גרם (51/2 כוסות + כף) קמח רגיל
5 גרם (1/2 שקית) משפר אפייה
3 ביצים גדולות (L)
1 כפית תמצית וניל אמיתית
קליפה מגוררת דק מ-1/2 לימון
175 גרם חמאה רכה חתוכה לקוביות
1/2 כפית מלח
קראנץ אגוזים
קראנץ אגוזים. כמה טעים כמה
צילום׃  דן לב
למלית:
300 גרם (11/2 כוסות) סוכר
240 מ”ל (1 כוס) חלב
50 גרם חמאה
2 כוסות אגוזי פקאן קצוצים דק
1 כוס אגוזי מלך קצוצים דק
11/2 כוסות עוגיות חמאה מפוררות
1/2 כוס צימוקים כהים
1 כפית קינמון
לציפוי:
1 ביצה טרופה

- פרסומת -
1. מכינים את הסירופ: מחממים מים וסוכר בסיר קטן עד שהסוכר נמס ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, מוסיפים תמצית וניל ומיץ לימון ומבשלים ללא כיסוי כדקה עד לקבלת סירופ בצמיגות קלה. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר.
2. מכינים את הבצק: שמים שמרים וסוכר בקערת מיקסר וממיסים במים קרים. מוסיפים קמח, משפר אפייה, ביצים, תמצית וניל וקליפת לימון ומערבלים עם וו לישה כ-3 דקות במהירות איטית-בינונית עד לקבלת בצק אחיד. מוסיפים קוביות חמאה אחת-אחת תוך כדי ערבול עד שנבלעות בתערובת וממשיכים ללוש עוד 7 דקות. מוסיפים מלח ולשים עוד כדקה.
3. מניחים את הבצק בקערה מעט מקומחת, מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות ורצוי ללילה.
4. מכינים את המלית: מחממים סוכר, חלב וחמאה בסיר בינוני עד שהסוכר נמס ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, מוסיפים חצי מכמות האגוזים ועוגיות החמאה ומערבבים עד שנבלעים בתערובת. מסירים מהכיריים.
5. מוסיפים צימוקים, קינמון ואת שאר האגוזים ועוגיות החמאה ומערבבים. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה לפחות.
6. ממלאים, מעצבים ומתפיחים: מחלקים את הבצק ל-3 חלקים שווים על משטח מקומח ומרדדים כל חלק למלבן בגודל 25×35 ס”מ ועובי 1/2 ס”מ. מורחים 1/3 מן המלית על כל מלבן ומגלגלים לגליל. חוצים כל גליל לאורכו, יוצרים בורג ומניחים בתבנית. חוזרים על הפעולה עם שאר הבצק והמלית.
7. מכסים במגבת לחה ומתפיחים כ-45 דקות.
8. אופים ומרטיבים בסירופ: מחממים תנור ל-170 מעלות.
9. מברישים בביצה.
10. אופים 40-35 דקות עד הזהבה.
11. מוציאים את העוגות מהתנור ומברישים בסירופ בעודן חמות.
12. מאחסנים מכוסה מחוץ למקרר עד 3 ימים.
גיוון: במקום צימוקים משתמשים ב-9 שזיפים מיובשים חתוכים לקוביות בגודל 1 ס”מ.
צילום: דן לב
סגנון: דלית רוסו
ועכשיו תעשו לייק, שגם אחרים ייהנו!





בראשית

http://www.shir4u.blogspot.co.il/ - מוזיקה יהודית

http://www.mazaal.blogspot.co.il/ - מזל ברכה והצלחה

יום שישי, 5 באוקטובר 2012

הלכות הושענא רבה


הלכות הושענא רבה


מוקדש לעלוי נשמת כל נשמות ישראל


עמרם בן סולטנה

הגאון הרב מרדכי אליהו זצוק"ל



יג. קיצור לשון שער הכוונות דרוש ו של סוכות קו ג (ע"פ חוק"ע) :

בענין מסירת הפתקין, אמיתות הענין הוא זה כי הנה עיקר הדין נידון ונגמר בחצות ראשונה של ליל הושענא רבה, ואז תיכף אחר חצות אתעדי צולמא מעל ריישיהו דמאן דאיחתים ח"ו למיתה. לכן נוהגים לעסוק בחצי הלילה הראשון עד חצות בספר "דברים". ואמנם עיקר הדין עתה הוא להימסר הפתקין שנחתמו בנעילת יום הכיפורים אם לא חזרו בתשובה כל הימים שמן יום הכיפורים עד הושענא רבה. ונמסרים הפתקין ביד השלוחין לפעול הדין והמשפט למי שנתחייב, אבל אף על פי שנמסרו הפתקין בידם לא ניתן להם רשות לפעול המשפט והעונש הכתוב באותם הפתקים עד יום שמיני עצרת, כדי לתת עוד זמן את החוטאים שישובו בתשובה ביום ההוא של הושענא רבה. ואם ישובו, יחזרו לקחת הפתקים מיד השלוחים ואם לאו אין עוד תקנה בתשובה. ולכן כל יום הושענא רבה יש בו קצת דין עד יום שמיני עצרת. לכן נוהגים לומר תהילים וסליחות אחר חצות ליל הושענא רבה, אבל לא יאמר "ויעבור". לכן צריך האדם ליזהר לכוון דעתו מאוד מאוד בתפילת הושענא רבה ובכל מעשיו ביום ההוא, כיוון שעדיין יש לו תקנה אז. כנ"ל.



לימוד הלילה

יד. ביום אחרון של חול המועד הוא הושענא רבה. נוהגין להיות ניעורים בלילה ולעסוק בתורה כמו שנדפס הסדר, לפי שבחג נידונין על המים, וכל חיי האדם תלויים במים, והיום הוא יום האחרון של החג והכל הולך אחר החיתום (עיין שו"ע תרסד סע' א ומשנ"ב שם ס"ק א וכה"ח שם ס"ק ג ד).



טו. מרבים בתפילות ותחנונים בהושענא רבה כי הוא סיום נ"א יום שניתנו לישראל בחסד עליון לעשות תשובה ותתקבל תשובתם. והם שלושים יום של אלול, וכ"א יום של תשרי. חלקם תשובה מתוך יראה וחלקם מאהבה. ויום זה הוא סיום נ"א יום. לכן נקרא "הושע-נא רבה" (בא"ח וזאת הברכה א).



טז. לפי הזוהר הקדוש כל גזר דין שנגזר על אדם נחתם בחותם פנימי וחותם חיצוני. הפנימי נחתם ביום הכיפורים, ובליל הושענא רבה בעת חצות לילה נגמר ונעשה חותם החיצון למעלה. וזה מה שנקרא "מסירת הפתקין" למלאכים. פתקין שבהם כתוב פסק הדין שנגזר על האדם ביום הכיפורים. וראוי שישוב אדם במהרה, כי אינו דומה מי ששב בתשובה לפני מסירת הפתקין, למי ששב בתשובה לאחריה. ואף על פי שנמסרו הפתקין, יש עוד זמן להצלה עד שמיני עצרת. לכן צריך להתעורר בתשובה גדולה בהושענא רבה, ויהי לב האדם חרד בתשובה כל היום (בא"ח שם ב).



יז. ילמד סדר המתוקן בשמחה ובהתלהבות סדר המתוקן, ספר "דברים", מדרש, אדרא זוטא, ותהילים כולו עם ז' כורתי ברית. ובלימוד ספר משנה תורה נעשה עיקר התיקון הראוי. מעט קודם חצות הלילה יאמר קריאת שמע שעל המיטה עם הפסוקים המצורפים לה. ואחר חצות הלילה יאמר ברכות השחר, ורק ברכות התורה לא יאמר אלא עד אחר עמוד השחר (בא"ח שם ג. עיין בהלכות "ברכות השחר").



יח. יש נוהגים להסתכל בליל הושענא רבה בעצמם, בכוונה לראות האם יש להם צל של צל, לדעת אם יחיו או ימותו באותה שנה. ואין ראוי לעשות כן לחקור ולדרוש על העתידות, וכבר כתבה התורה "תמים תהיה עם ה' אלהיך" (דברים יג יח) ו"הולך בתם ילך בטח" (משלי י ט). ו"שמר פתאים ה'" (תהלים קטז ו). וישוב אדם אל ה' בכל ליבו. (ועיין לכה"ח תרסג ס"ק חי יט ורמ"א שם).



יט. מי שרגיל ללמוד בכל הושענא רבה ומת לו מת בחג, יכול להשתתף בלימוד של הושענא רבה כדרכו (כה"ח תרסד ס"ק ו).



תפילת הבוקר





כ. צריך להתפלל בזמן הנץ החמה. ובשעת דחק שהציבור עייף אפשר להתפלל עם עמוד השחר, רק צריך לדקדק היטב שלא יטעו באור הלבנה ויאמרו ברכות קריאת שמע קודם עמוד השחר. וידוע דבזמן מהרי"ל ז"ל טעו בכך, והתפללו קודם עמוד השחר וגזר המהרי"ל ז"ל תענית ציבור ג' ימים בגלל זה (בא"ח וזאת הברכה ד כה"ח תרסד ס"ק ח).



כא. יתפללו שחרית ומוסף בהתלהבות, כי מלבד החיוב שיש בזה מכח קדושת היום, עוד צריך להתפלל בהתלהבות כדי שלא תגבר עליו השינה ויבוא לידי כמה טעויות בתפילה וברכותיה ולכמה חסרונות מאחר שהיה ער כל הלילה (בא"ח שם).



כב. מנהג חסידי בית אל ההולכים ע"פ דברי האר"י ז"ל להתפלל בהושענא רבה כרגיל כמו כל יום חול המועד, (כה"ח תרסד ס"ק יא). ואין אומרים "נשמת" לפני "ישתבח" (רמ"א שם סע' א).



כג. בהלל מנענעים בלולב כמו בכל חול המועד ואין מנענעים בערבה (עיין שו"ע תרסד ס"ע ג י שמנענעים בערבה ולא נהגו כן ולרמ"א מקפידים לנענע בשניהם ואעפ"כ כתב טוב לא ליטלנה יחד עם הלולב).



כד. הקפות - אחרי הלל מקיפין שבע פעמים את התיבה ומרבים בתחנונים, אך אין אומרים סליחות של י"ג מידות ו"ויעבור" כמו בחודש אלול, כיוון שאנחנו בתוך ימי חול המועד. ואומרים "רחמנא אידכר לן קיימיה וכו'", "אלוהינו שבשמים", "דעני לעניי", "ה' הוא האלהים", "ה' מלך", "עשה למען שמך" וכיוצא בהם שהם בקשות ותחנונים (עיין כה"ח שם ס"ק ג).



חבטת ערבה

כה. הטוב ביותר לעשות חבטת ערבה אחרי ההושענות. אומרים קדיש "תתקבל" של שחרית וחובטים בערבה. ויקפידו להשאיר אדם אחד אצל התיבה ליד ספר התורה. ויש שמחזירים את ספר התורה אחרי קדיש "תתקבל" ויוצאים לחבטה ואחר כך מוציאים אותו שנית. ויש חובטים בערבה אחרי מוסף (עיין בא"ח וזאת הברכה ו).



כו. מנהג נביאים שכל אחד יטול ביום זה חמש ערבות כשרות לחבטת ערבה מלבד הערבות שבלולב. וצריכות ערבות אלו להיות כשרות כמו הערבה שבלולב. אלא שאם נשרו רוב עלין ואפילו לא נשאר בה אלא עלה אחד כשרה, ומכל מקום הידור מצווה הוא שיהיו בה עלין הרבה (שו"ע תרסד סע' ד. בא"ח שם ז ורמ"א שם ס"ע ד).



כז. לכתחילה אין לקחת את הערבה שבלולב לחביטת הערבה, אלא בשעת הדחק שקשה להשיג ערבה אחרת.



כח. אחרי חבטת ערבה במקום הצורך יכול למסור את הערבה לחבירו שיחבוט בה, ובלבד שהערבה נשארה עדיין לפחות עם רוב העלים.



כט. יש לקשור את הערבות האלו בחוט או בדבר אחר ולחבוט בהן על קרקע לא מרוצפת חמש פעמים ולומר "חביט חביט ולא בריך" כיוון שאין מברכים על חבטת ערבה. ואומרים תפילות מיוחדות הכתובות במחזורים (עיין כה"ח שם ס"ק לה, לו. בא"ח שם).



ל. לדעת חכמי הקבלה לא יחבוט חזק שלא יפסול את הערבות ולדעת הביכורי יעקב יש להכות עד שיסירו את העלין ואין דעת הבא"ח נוחה מזה (עיין פרשת וזאת הברכה ז).



לא. יש נוהגים לומר "נשמת כל חי" אחרי מוסף (וחבטת ערבה) ללא ברכת "ישתבח". ואומרים אותו אחרי מוסף, ונהוג לפתוח את ההיכל באמירתו (עיין כה"ח שם ס"ק טל).



לב. אחרי "נשמת כל חי" אומרים: "הרי אנחנו מקבלים עלינו בלי נדר קבלה גמורה לשנה הבאה עלינו לחיים, טובה ולברכה כעת הזאת וכעונה הזאת יום הושענא רבה אחר תפלת שחרית לומר הלל נוסח 'נשמת כל חי'. ויהי רצון מלפני אלהי השמים הוא יזכנו ויחיינו ונזכה ונחיה לשנים רבות. אמן כן יהי רצון" (כה"ח שם).



לג. לאחר החבטה לא יזרקנה על הקרקע משום ביזוי מצווה. וטוב להצניעה ולהשליכה בתוך האש שאופין מצות, הואיל ואיתעביד בה חדא מצווה ליתעביד בה מצווה אחריתא (שו"ע שם סע' ח. רמ"א שם סע' ט. בא"ח וזאת הברכה ח).



לד. מלאכה - רגילים שלא לעשות מלאכת חול בהושענא רבה עד אחרי שיוצאים מבית הכנסת, ויש שמוציאים מכיסם אפילו את הארנק. מיהו אם דרכו לתת צדקה בתפילת שחרית או רגיל לתת ג' פרוטות ב"ויברך דוד", לא יבטל מצוות יקרות אלו בשביל חסידות זו (בא"ח שם ה).



מהלכות היום

לה. ביום הושענא רבה קוראים שניים מקרא ואחד תרגום לפרשת "וזאת הברכה". ואם שכח, יקרא אותה ביום "שמחת תורה" אחרי מנחה (עיין בא"ח שם טו).



לו. טוב לאכול דבר מה בסוף יום הושענא רבה בסוכה ואחר כך לומר "יהי רצון מלפניך וכו' שבזכות קיום מצות סוכה וכו' נזכה וכו'" (רמ"א תרסז. כה"ח שם ס"ק ח).



לז. בהושענא רבה סמוך לחשיכה יכול לפנות את הכלים שהוא צריך מן הסוכה לתוך הבית אף על פי שעדיין הוא חג הסוכות. אמנם אינו רשאי לפרק את הסוכה (שו"ע תרסו) והסוכה והנוי שלה אסורים גם בשמיני עצרת.



לח. אסור לאכול את האתרוג ביום הושענא רבה, ומותר לאכלו ביום שמיני עצרת (שו"ע תרסה סע' א. בא"ח וזאת הברכה י).



לט. ביום הושענא רבה יקרא בספר יהושע בפרק ו מפסוק "ויריחו סוגרת ומסוגרת" עד "ויאמר יהושע אל העם". בגמרא ירושלמי, (סוכה פ"ד ה"ג) נאמר שהיו מקיפים שבע פעמים ביום הושענא רבה, זכר לנס שנעשה ביריחו. וטוב לומר גם פסוקים מחגי פרק ב, מ"בשביעי בעשרים ואחד" עד "ובמקום הזה אתן שלום" (עיין ירושלמי סוכה פרק ד הלכה ג. בא"ח וזאת הברכה ט).

באדיבות - http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=2760



עיצוב הבית

  כמובן! הנה רשימת הרהיטים והאקססוריז מאיקאה שתואמים לעיצוב שבתמונה שיצרתי עבורך – עם דגש על צבעים בהירים, עץ טבעי, לבן, ושילוב נעים של טקס...