My Great Web page

יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

4 כללים שיגרמו לך לרזות ולחטב את גופך


שאלה נפוצה של מתאמנים היא: "איך אני מוריד את הבטן?", או "איך אני מצרה את הירכיים?" אנפץ עכשיו את אחד המיתוסים הגדולים, והוא שאין דבר כזה "הרזיה מקומית". לא ניתן להוריד את השומן רק מאזור מסוים! לכן כפיפות בטן וודאי שלא "יורידו" שום בטן! נכון, הם יחזקו את שרירי הבטן, אך כל עוד יש שכבות מעל שהן שומן, אם תמשיכו להתמקד בכפיפות בטן הן יישארו שם.

אז בכל זאת, איך כן ניתן להגיע למטרה- להשיל מהגוף את עודפי השומן, וגם לחטב אותו?

אם תרזי או לא- זה תלוי במשתנה אחד בלבד. מהו?
מאזן הקלוריות היומי.
העניין מאוד פשוט- אנו מכניסים אנרגיה לגוף באמצעות האוכל, ומוציאים אנרגיה על ידי פעילות גופנית וגם מעצם זה שאנחנו חיים ונושמים....
ברגע שכמות האנרגיה שהכנסנו תהיה גדולה מזו שהוצאנו (מאזן קלורי חיובי ) נעלה במשקל. ברגע שכמות האנרגיה שהכנסנו תהיה קטנה מזו שהוצאנו (מאזן קלורי שלילי ) נרד במשקל.
כאשר כמות ההוצאה וההכנסה תהיה שווה (מאזן קלורי ) נשאר באותו המשקל.
זה לא סוד גדול. השאלה הגדולה היא לא רק איך נגרום למאזן זה להפוך מחיובי לשלילי, אלא בעיקר איך נגרום לו להיות שלילי כאשר מה שהגוף יאבד בעיקר זה את רקמות השומן ולא שריר, וכך נגרום לגוף להיות חטוב ולא רזה ומידלדל.


כדי להשיג זאת יש לך ארבעה קלפים מנצחים. כאשר תשתמשי בארבעתם, את בדרך הנכונה לגוף חטוב:
1.  תזונה נכונה ולא דיאטה . צד אחד של המאזניים תלוי רק באוכל שלכם. ולמה לא דיאטה? הרבה אנשים פוצחים בדיאטה, מקצצים לעצמם חצי מהתפריט, מחזיקים שבועיים- חודש, ובסופו של דבר חוזרים למנהגי האכילה הקודמים ולמשקל הקודם, פעמים רבות גם בתוספת ריבית. לכן לא סתם מדברים רופאים, מאמנים ותזונאים על תזונה נכונה המאמצת הרגלי אכילה בריאים. שלב זה הוא קריטי להצלחה. אנשים רבים סבורים שבגלל שהם מתאמנים, אז פחות חשוב מה שהם אוכלים, כאשר ההיפך הוא הנכון. כאשר אתה מתאמן עוד יותר חשוב מה אתה אוכל על מנת לספק לגוף את כל המרכיבים התזונתיים החשובים לאימון ולמטרת ההרזיה. אין צורך בתפריט לספורטאים, אבל כן יש צורך לשמור לאורך היום על תזונה נכונה. שיחקתם נכון עם קלף זה וכבר צד אחד של המאזניים בגובה הנכון.

לצד האנשים המתמידים בספורט ללא שמירה על התזונה, ישנם כאלו הסבורים שבכך שיקפידו רק על התזונה ללא העיסוק בספורט יצליחו לרזות.
יכול להיות שהם יורידו כמה קילוגרמים ממשקלם, אך זוהי לא הרזיה אמיתית.
כאשר ההתמקדות היא רק בדיאטה ללא העיסוק בספורט, חילוף החומרים של הגוף יורד, מה שגורם לגוף לשרוף פחות קלוריות, הגוף נהיה רפוי ו"מידלדל", ההפחתה בשומן קטנה יותר, וכן עלולות להופיע תופעות כמו עצבנות יתר ודיכאון.
איזה קלפים ישלימו את השגת המטרה?
2.  אימון אירובי: אימון לחיזוק מערכות הלב- ריאה באמצעות עבודה שמפעילה מספר רב של אברי הגוף, או את הגוף כולו, כגון: הליכה, ריצה, אופניים, שחייה, מדרגות, חתירה וכו'. אנשים רבים המתאמנים במטרה לרזות, מתמקדים באימון זה. באימון האירובי אנו שורפים מספר רב של קלוריות, והוא הכרחי למטרת ההרזיה, אך הוא לבדו כלל אינו מספיק. מה עלינו להוסיף לאימון? בסעיף הבא.

3.  אימון כוח: אימון לחיזוק השרירים באמצעות עבודה כנגד התנגדות, כגון: משקולות, מכשירי כוח, התנגדות של משקל הגוף, כנגד משקל המאמן ועוד אמצעי עזר. טעות נפוצה של חלק מהמתאמנים היא כשהם שומעים משקולות, מיד נרתעים. חלקם בגלל הפחד ממורכבות האימון, קרי חשיבות הביצוע המדויק של התרגילים והצורך בהדרכה טובה. וחלקם בגלל המיתוס שאימון הכוח נועד למי שרוצה שרירים, או עובד על "פיתוח גוף".
מה שהם לא מודעים לו זה ששינוי בצורת הגוף והמראה המוצק יתקבלו רק בשילוב אימון הכוח. בנוסף חילוף החומרים של הגוף ( ה-  BMR ) עולה. מה שאומר שבמשך היום תשרפו יותר קלוריות.
עוד השפעה על ההרזיה נוגעת גם לאימון עצמו. גם באימון הכוח שורפים הרבה קלוריות, באימון כוח נכון ואיכותי ניתן אפילו לשרוף יותר קלוריות מאימון אירובי.

4.  פעילות יומיומית: זוהי עוד סיבה להשמנה בעידן שלנו הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים. התפתחות הטכנולוגיה מנטרלת מהגוף כל מה שפעם התאמצנו בשבילו. פעם בשביל לאכול יצאנו לצוד. היום פותחים את המקרר ושמים במיקרוגל. המעליות והמכוניות וודאי לא תורמות פה, ומכשירים כמו טלוויזיה, מחשב ודומיהם במשך השנים קטנו בנפחם, אבל לנו רק גרמו לגדול בנפחנו. כל פעילות שמוסיפים ליומיום גם אם היא פעילות קצרה תוסיף להוצאה הקלורית שלכם. אז כן, לעבור למדרגות במקום במעלית, לנוע אפילו במדרגת הנעות, להחנות רחוק יותר, לזכור לזוז גם במשך יום העבודה והרווחתם שריפת קלוריות גדולה וכמעט בלי להרגיש, או בלי להקדיש לכך זמן רב מדי.

עכשיו את יודעת בדיוק מהו תהליך ההרזיה האמיתי ומה צריך לעשות בשביל לחטב את הגוף שלך. התוצאות האופטימאליות יושגו בשילוב ארבעה קלפים מנצחים אלו וכך תרוויחי גם הרזיה, גם בריאות וגם שיפור ניכר באיכות החיים ובהרגשה האישית.
נותר רק להתחיל בזה.... לא מחר ולא היום, אלא עכשיו!


כותבת המאמר:
אורית ארקוס
בעלת תואר ראשון B.Ed בחינוך גופני- וינגייט
מרצה ומאמנת כושר לנשים ולילדים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אופנת סרוגות